Op maandag 2 juli 2018 starten we weer met de open water trainingen in Galder.

We zwemmen iedere maandag en we beginnen om 19.30 uur. We zwemmen ongeveer een uur en afhankelijk van het weer en de temperatuur zwemmen we ongeveer 1 tot 2 kilometer.

Voor de Open Water training moet je toestemming hebben van je ouders en ouder zijn dan 13 jaar. Alles wat we daar doen is op eigen risico. Wel hebben we natuurlijk regels vastgesteld waar iedereen zich aan moet houden om in de groep mee te mogen doen. Op deze avonden zwemmen ook leden van andere verenigingen met ons mee.

Gedurende het open water seizoen (van juni tot en met september) zullen we ook met een groepje deelnemen aan verschillende open water wedstrijden. Dit is altijd erg gezellig, en het is een hele leuke ervaring om eens mee te doen! Een open water wedstrijd is een heel ander soort wedstrijd dan een wedstrijd in het zwembad. Je hebt bijvoorbeeld te maken met stroming en met de weersomstandigheden. Daarnaast is er geen rechte baan, en je start met z’n allen tegelijk. Kortom, hartstikke leuk om eens mee te maken!

Heb je zin om een keer mee te doen aan de training of aan de wedstrijd, laat het dan weten aan Anita, Bas of Lizet!