Als zwemclub wil je ook wel eens wat anders dan altijd dat natte water. Daarom besloot de nieuwe kampcommissie dit jaar met ZDF naar het Circus te gaan. In het weekend van 11-12-13 september streek Circus Flippirini neer bij kamphuis de Blokken in Baarle-Nassau. Alles leek goed te gaan bij circus Flippirini, tot de eerste voorstelling begon......Goochelaar Hoedeedida en haar assistente konden geen fatsoenlijke truc, Pipo Soeki was de hele tijd haar schoenen kwijt, eigenlijk was alleen acrobatenduo Maximus de enige goede act van het circus. De directeur zat met zijn handen in het haar!

Gelukkig waren de leden van ZDF aanwezig om te helpen, samen met de directeur zouden ze alle problemen oplossen. De kinderen begonnen hiermee door vrijdagavond levend Cluedo te spelen in het bos. Na een kort nachtje moesten de kinderen weer vol aan de bak bij de ochtendgymnastiek. Vervolgens ging iedereen aan de slag met de zeskamp, hier speelden de leden onder andere 'Olifantenmars' en 'Waterplassen'. Vooral dit laatste spel zorgde voor erg veel hilariteit en dat is goed terug te zien in de foto's. Helaas begon het toen te regenen in Baarle-Nassau en is het op zaterdag niet meer droog geworden. Tijdens de bonteavond mochten te kinderen hun creativiteit de vrije loop laten. En creativiteit bleek er meer dan voldoende aanwezig! Er zitten diverse goochelaars bij ZDF en vooral de act van de Vuurspuwers was fantastisch! De avond eindigde zingend rond een, door Danny vakkundig opgestookt, kampvuur.

Na het tweede korte nachtje op rij was al weer de laatste dag aangebroken. En deze dag begon met een echte afbeul warming-up in het bos. Gedurende het laatste spel, het schminkspel, moesten de kinderen kleurtjes verzamelen in het bos. Tijdens dit spel werden de kinderen omgetoverd tot echte clowns en een aantal nam dit wel heel letterlijk. Wederom zijn de foto's het bewijs.

Na de prijsuitreiking ging iedereen, inclusief de leiding, moe en tevreden naar huis. En owja, alles is goed gekomen met circus Flippirini! Volgend jaar zijn wij er weer bij om een gezellig kamp te organiseren, doen jullie dan ook weer mee?

Tot slot willen wij iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan het onvergetelijk maken van dit kamp en dan met name Anita, Hilly, Lieske en Danny.

Groeten van de kampcommissie,
Lizet, Chantal, Ineke, Sabine, Lieke en Bas