Op 24 januari j.l hebben we de Clubkampioenschappen voor 2016 georganiseerd.
Omdat er steeds meer zwemmers richting de limieten gaan en omdat veel zwemmers het afgelopen jaar een enorme groei hebben laten zien in hun prestaties was het een spannende wedstrijd.

In de uitslag bij zowel de Recreanten jongens als de Startvergunning jongens kun je zien aan het kleine verschil in plus of minpunten dat de zwemmers echt aan elkaar gewaagd zijn. Robin van de Broek heeft een mooie 1e plaats op de hielen gevolgd door Roel Aarts en als 3e Lars Haazebroek. Bij de jongens startvergunninghouders was Bart de Bruijn iedereen ruim de baas maar Jordi Martens en Lars Dielemans moesten vechten voor hun 2e en 3e plaats.Goed gedaan hoor jongens. Bij de meisjes recreanten heeft Femke Dielemans laten zien dat ze haar plaats in de top 3 van vorig jaar vast kon houden maar stonden er 2 nieuwe meisjes op het podium. Linn van Overveld was 1e en Zora Linde de Valck was 3e. Goed gedaan dames.Dan zijn er nog de meisjes startvergunninghouders ook zij hebben laten zien dat ze dit jaar strijdbaar waren.
Aniek Aarts heeft hier haar puntenaantal van vorig jaar ruim kunnen verbeteren en daardoor ook een verschil gemaakt met de nummer 2 Romy Pfeiffer en de nummer 3 Ineke Heinen. Als grootste stijger in het aantal punten kunnen we Julian Antens noemen bij de Startvergunning jongens. Welke van een aantal van 23.02 minpunten vorig jaar nu ging naar -5,69 is gestegen. Zo hebben 38 zwemmers laten zien hoe ze het afgelopen jaar hun techniek en snelheid verbeterd hebben.

Als trainer zie ik natuurlijk altijd weer wel verbeterpunten maar dat kennen jullie van mij.Ik ben samen met de andere trainers ook trots op wat iedereen gepresteerd heeft.

Door een foutje bij de bestelling van de bekers was het jammer dat we al onze prijswinnaars niet meteen van hun beker konden laten genieten maar dat is inmiddels recht gezet.

Ik hoop dat er volgend jaar minder afmeldingen zullen zijn dan dit jaar want het is toch wel heel leuk om 1 keer per jaar jezelf te kunnen meten met de rest en aan je ouders, ooms, tantes of opa's en oma's te laten zien hoeveel je vooruit gegaan bent. Het aantal mensen in het publiek was ook groot dit jaar. Leuk, want dat zorgt voor een hele leuk sfeer.

Dan hadden we nog tot slot de puntenkampioenen. Dit zijn de zwemmers met de beste vooruitgang van hun pr's gezien over alle wedstrijden van het afgelopen jaar.
Dit waren deze keer:
bij de Startvergunninghouders: Sander Geerlings en Aniek Aarts
bij de Recranten: Christian van Eekelen en Aniek Hereijgers

Op naar het verbeteren van de pr's in 2016.