Zwemmen

Startvergunninghouders

Startvergunninghouders zijn gevorderde zwemmers die het leuk vinden om snel te zwemmen en mee te doen aan wedstrijden waar je persoonlijke records kunt verbreken of zelfs een limiet kunt zwemmen voor Kampioenschappen. Tijdens de trainingen wordt aandacht besteedt aan snelheid en techniek van de verschillende zwemslagen. Natuurlijk wordt deze groep bijgestaan door enthousiaste vrijwilligers. Tijdens het zwemseizoen zijn er 5 verplichte competitiewedstrijden en 6 vrijblijvende OWKW wedstrijden. Tussendoor wordt je op de hoogte gehouden van eventuele andere (limiet)wedstrijden waar je voor in kunt schrijven.

Recreanten jeugd

De recreantengroep van ZDF is er voor zwemmers die het leuk vinden om te zwemmen maar geen interesse hebben om mee te doen aan verplichte wedstrijden. Vanzelfsprekend wordt er wel hard getraind om de verschillende zwemslagen te verbeteren en lekker fit te blijven. Iedere zwemmer zwemt op zijn eigen niveau en wordt hierbij ingedeeld in de juiste groep. Er worden wel zwemwedstrijden georganiseerd maar het is niet verplicht om hieraan deel te nemen. Wel wordt van ieder jeugdlid verwacht dat hij of zij aan 1 wedstrijd per seizoen deelneemt.

Volwassenen

Onze volwassenen groep bestaat uit mensen van minimaal 18 jaar oud die het leuk vinden om te zwemmen en tegelijkertijd hun zwemslagen en techniek willen verbeteren. Er wordt getraind op eigen niveau onder begeleiding van een enthousiaste vrijwilliger. Deze groep is puur recreatief en er worden geen wedstrijden gezwommen. Verder wordt er buiten het zwemmen om jaarlijks een spelavond georganiseerd en komen de zwemmers rond de feestdagen vaak samen voor een bakkie koffie.